ZAMÓWIENIE RECEPTY BEZ WIZYTY U LEKARZA
Recepty na lek stosowany, na stałe, można zamówić na 2 sposoby:
- Wypełniając formularz zamówienia na naszej stronie www (patrz obok)
- Drogą złożenia papierowego wniosku w naszym centrum na dostępnym w recepcji formularzu
Osoby które aktywowały internetowe konto pacjenta są proszone o podanie tej informacji w formularzu i na stronie www. Dzięki temu otrzymacie Państwo kod realizacyjny recepty natychmiast po jej wypisaniu przez lekarza. Zmniejszy to również zbędne obciążenie naszego personelu.
Zasady korzystania
- Z usługi mogą skorzystać osoby, które mają aktywną deklarację do lekarza rodzinnego w Centrum Medycznym MEDEOR.
- Lekarz wypisze elektroniczną receptę tylko na te leki, których stosowanie na stałe wynika z dokumentacji medycznej.
- Pacjent może zamówić receptę na lek refundowany, jeżeli widnieje jako osoba ubezpieczona w systemie eWuś.
- Recepty na leki stosowane przewlekle mogą być zamawiane, nie częściej niż 1 x na 3 miesiące. Proszę dobrze przemyśleć czego Pani/Panu potrzeba. Proszę pamiętać, że aktualnie nie ma konieczności wykupywania wszystkich zapisanych opakowań leków od razu. Można je odbierać w aptece sukcesywnie, w miarę potrzeb. Istnieje również, w określonych przypadkach, możliwość uzyskania recepty całorocznej (365). Czas oczekiwania na e-receptę, ze względu na niefrasobliwe zamawianie przez pacjentów po jednym leku i opakowaniu, znacznie się wydłuża. Aktualnie czas oczekiwania może sięgać kilku dni. Apelujemy o kompleksowe i przemyślane wnioskowanie!
Odbiór kodu PIN uprawniającego do odbioru leku w aptece
- Kod PIN (recepta elektroniczna) uprawniający do realizacji leku zostanie przekazany pacjentowi, drogą SMS. Osoby nie posiadające telefonów komórkowych będą musiały odebrać kody osobiście w naszym centrum.
- Najlepszym rozwiązaniem jest aktywowanie Internetowego Konta Pacjenta na stronie www.pacjent.gov.pl . W takiej sytuacji recepta elektroniczna dotrze do Państwa automatycznie w chwili jej wystawienia.